10.04.2009
čtk
Hudební televize MTV odvysílá sérii reklam, které mají dostat mladé lidi k červnovým volbám do Evropského parlamentu. Dohodu mezi EU a MTV oznámila členka Evropské komise Margot Wallströmová. Účast ve volbách do EP klesla celkově od roku 1979 do roku 2004 ze 63 na 46 procent a mezi voliči mladšími 25 let je ještě menší.
Pro mě je to prostě další způsob komunikace, který musíme použít, pokud to s mobilizací mladých lidí k využívání volebního práva myslíme vážně, řekla Wallströmová, která má v komisi na starosti komunikační strategii.
Peníze na tuto kampaň pro mladé budou podle ní vyčleněny z částky 1,9 milionu eur , s níž unijní rozpočet počítá na propagaci účasti ve volbách vůbec.
Agentura Reuters napsala, že podobným způsobem už MTV mobilizuje mladé voliče ve Spojených státech. Od roku 1992 tam vysílá reklamy, ve kterých hvězdy jako zpěvačka Madonna, aniž podporují nějakého konkrétního kandidáta, propagují účast ve volbách.
Autor: Euroskop