Česká eurokampaň nekončí, změní se však její obsah

20.06.2005

Česká vládní koalice se rozhodla, že změní kampaň, která měla v Česku předcházet schvalování euroústavy. Inspirovala ji čtvrteční dohoda šéfů států a vlád EU na summitu v Bruselu. Ti podpořili návrh, aby si pětadvacítka v ratifikaci na čas udělala přestávku.
Po sobotním jednání v Kramářově vile lídři koaličních stran oznámili, že se kampaň zaměří na témata, jako je zavedení eura, blížící se české předsednictví v EU či čerpání peněz ze strukturálních fondů. Referendum o euroústavě by se však v Česku časem konat mělo. Z kampaně proto ústavní smlouva nezmizí, nebude jí však dominovat.
„Cílem nové koncepce bude zvýšit povědomí o Evropské unii jako takové,“ vysvětlila Petra Mašínová, ředitelka odboru pro informování o EU při Úřadu vlády. „Chceme se víc věnovat například vzdělávání ve školách, a to jak učitelů, tak žáků.“
Oproti původním plánům tak z koncepce vypadne třeba záměr vkládat text ústavy do novin.
„Finance se rozhodně nenavýší, ale sníží, protože nebudeme platit za prezentaci v médiích,“ tvrdí Mašínová. „Byli bychom rádi, kdybychom měli letos k dispozici aspoň polovinu z původně zamýšlených 80 miliónů korun. Ale závisí to samozřejmě na politickém rozhodnutí.“
Podle premiéra Jiřího Paroubka by se referendum o Ústavě EU mohlo v Česku konat spolu s komunálními volbami napodzim 2006. ODS je však – jak včera v ČT zopakoval její předseda Mirek Topolánek – proti. O mrtvém dokumentu podle něj nemá smysl hlasovat.

Sdílet tento příspěvek