26.04.2006
Kontrola, která má zjistit, zda firma nezneužívá dominantního postavení na trhu, se týká tzv. direct mailu, tedy doručování adresných reklamních zásilek.
Evropská komise zahájila kontrolu v České poště, která má zjistit, zda firma nezneužívá dominantní postavení na trhu. Kontrola se týká tzv. direct mailu, tedy doručování adresných reklamních zásilek, včetně doručování předplacených časopisů. Komise kontrolu provádí prostřednictvím pověřených pracovníků.
Doručování direct mailu je považováno za velmi lukrativní oblast reklamního trhu. Česká pošta dosahuje na reklamních zásilkách obratu zhruba 800 milionů korun ročně.
Minulý rok poslanecká sněmovna navrhovala jednoznačně zařadit doručování reklamních či propagačních zásilek do 100 gramů do tzv. poštovní výhrady, tedy služeb, které může poskytovat jen Česká pošta. Pod hrozbou sankcí EU nakonec poslanci od striktní úpravy v novele poštovního zákona upustili. Zákon tak nadále nabízí dva výklady, podle jednoho má na službu monopol Česká pošta, podle jiného je tento trh liberalizovaný.
Autor: rai-ihned