23.08.2006
Svědčí o tom údaje analytické společnosti Jato Dynamics, podle níž se zde vloni prodalo celkem 33 700 aut.
Logan dobývá západní Evropu
Do roku 2009 by se nyní podle plánů šéfa firmy, Carlose Ghosna, mělo celosvětově prodat dalších 400 000 kusů tohoto levného auta, což by odpovídalo zhruba polovině celkového nárůstu všech prodaných aut od Renaultu. „Logan je největší úspěch firmy od té doby, co se spojila s japonskou konkurencí Nissan,“ cituje deník Handelsblatt Albrechta Denninghoffa, analytika z HypoVereinsbank.
Důvodem je podle odborníků především cena auta, které je k mání již od 7500 eur. S Loganem podle nich Renault nově definoval evropský trh s levnými auty a oživil poptávku vozů s cenou pod 10 000 eur. V tomto segmentu nyní chtějí uspět i jiní výrobci jako například VW, který zde prodává v Brazílii vyráběný model Fox, či Toyota a Peugeot-Citroen, které od loňska na západoevropský trh dodávají auta vyráběna v českém Kolíně. Cena vozů z Kolína i od VW začíná zhruba na 9000 eurech.
Autor: (HB, bb)