Barrot: Bodový systém zlepšil situaci na českých silnicích

30.10.2006
Česká republika se zařadila mezi členské země EU s nejnižším počtem obětí na silnicích. Vysloužila si pochvalu od eurokomisaře pro dopravu.

Česká republika se podle nejnovější statistiky Evropské unie v počtu dopravních nehod dostala mezi země s nejnižším počtem obětí na silnicích. Naopak Polsko obsadilo nelichotivé první místo v počtu nehod. Eurokomisař pro dopravu Jacques Barrot v rozhovoru pro novináře z několika vybraných deníků uvedl, že významný vliv na zlepšení situace v dopravě mají zejména radary, kamery, dobrá infrastruktura a disciplína řidičů.


Česko zaznamenalo od loňského podzimu do letošního října jeden z největších úbytků smrtelných nehod v Evropě, uvedly LN. Počet dopravních nehod klesl o 25 procent, čímž se země dostala do skupiny států, které takto ušetřily každý čtvrtý život oproti předchozím letům.


Kromě Česka se v rámci EU mohou nižším počtem nehod chlubit také Dánsko, Rakousko, Kypr, Portugalsko, Finsko a Lotyšsko, které s úbytkem 27 procent stojí na opačném konci tabulky než Polsko.


Barrot českému deníku řekl, že Česká republika je dobrým žákem letošního roku. Zlepšení situace v Česku přičetl Barrot častějším kontrolám na silnicích a také bodovému systému.


Polskému listu Gazeta Wyborcza eurokomisař řekl, že Polsko by mělo začít masivně zavádět radary a bez výjimek vymáhat pokuty za příliš rychlou jízdu. Na vině toho, že Polsko vévodí nelichotivému žebříčku však nejsou pouze řidiči, ale také špatná infrastrukturu, dodal Barrot.


V uplynulých dvanácti měsících zemřelo na polských silnicích více než 4800 lidí, což je stejně jako ve dvakrát větší Itálii a pouze o 200 osob méně než v devadesátimilionovém Německu. .


Evropská komise je znepokojena také tím, že za posledních pět let se počet smrtelných dopravních nehod v Polsku snížil pouze o 3,4 procenta. Ve Francii, jejíž řidiči patří mezi ty méně disciplinované, to bylo o 12 procent. V posledním roce pak Francie snížila počet dopravních nehod o téměř 42 procent.

Autor: mab-iHNed,čtk

Sdílet tento příspěvek