Eurocentra jsou již v každém kraji České republiky

21.11.2006
Již každý kraj České republiky má své informační centrum o Evropské unii. Přesně rok od slavnostního otevření prvního Eurocentra v Praze bylo otevřeno poslední Eurocentrum ve Zlíně (20. listopadu 2006) a došlo tak k završení plánu zbudovat informační síť Eurocenter ve všech krajských městech.

Za první rok existence hlásí více než 25 000 návštěvníků

Celkem 13 informačních center Odboru pro informování o evropských záležitostech Ministerstva pro místní rozvoj je tak připraveno poskytovat nejen obecné informace o Evropské unii a našem členství v tomto uskupení, ale také odpovídat na zcela konkrétní dotazy, například z oblasti strukturálních fondů, možností práce v ostatních členských zemích a nebo o studiu v rámci EU.

Potřebnost informačních nástrojů o Evropské unii a zájem obyvatel a podnikatelů o ně podtrhují také následující statistiky:

* Eurocentra navštívilo v celé České republice již více než 25 000 návštěvníků – byla přitom otevírána postupně v průběhu posledních měsíců.
* Eurofon – telefonickou informační linku – využilo již více než 63 000 volajících. Průměrný počet hovorů činní více než 240 denně.
* Euroskop.cz – internetový portál, jeden z klíčových komunikačních nástrojů o EU v České republice – patří mezi nejpoužívanější zdroje informací, zejména mezi studenty. Portál navštíví denně 947 unikátních návštěvníků, měsíčně více než 18 550.
* Jen Eurocentrum Praha vyřídlo za svou roční existenci více než 3 600 emailových dotazů.

Výše uvedené statistiky jasně svědčí o tom, že Eurocentra mají nejen svůj význam, ale že široká veřejnost jejich existenci vítá a umí jich využívat. 25 000 návštěvníků za roční existenci je velmi dobrý výsledek, ale ještě důležitější je, že lidé za námi chodí většinou s konkrétními dotazy, které se týkají nejčastěji studia či práce v EU, nebo v případě podnikatelů směřují ke strukturálním fondům a možnosti jejich využití, řekla u příležitosti otevření posledního Eurocentra ve Zlíně ředitelka Eurocenter Blanka Týřová.
Obecně jsou nejčastějšími klienty Eurocenter studenti, kteří hledají detailnější informace o Evropské unii. Pro nás je velmi důležité, že lidé chtějí vědět o EU více, chtějí jít do hloubky a zajímají se o současné konkrétní problémy EU, dodala Blanka Týřová. Bez zajímavosti jistě není ani to, že téměř 9 % návštěvníků Eurocenter tvoří senioři.

Jaké dotazy řeší Eurocentra nejčastěji?

Nejčastějšími dotazy jsou otázky na obecné fungování Evropské unie, na její historii a poslání – z dotazů směřovaných na Eurocentra pomocí Eurofonu, Euroskopu nebo při osobní návštěvě tvoří tyto otázky 18,5 %. Lidé se zajímají o to, jak EU funguje, k čemu je prospěšné naše členství v ní a podobně. Více než 17,5 % dotazů směřuje ke strukturálním fondům, na něž se nejčastěji ptají podnikatelé, ale také například zastupitelé malých měst či obcí. 14,6 % návštěvníku Eurocenter se žádá informace o možnostech práce v EU a téměř 13 % o možnosti studia v členských státech EU.

Kontakt pro média
Bc. Blanka Týřová
ředitelka odboru pro informování o evropských záležitostech
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
T: 224 861 588
E:blanka.tyrova@mmr.cz

Autor: mab-iHNed

Sdílet tento příspěvek