17.07.2007
Vláda Mirka Topolánka investuje do 1. ledna 2008 celkem 25 milionů korun do informační kampaně ke vstupu země do schengenského prostoru.
Na skutečnost, že od Nového roku z hranic zmizí všechny zábrany volného pohybu, bude kampaň upozorňovat Čechy i cizince. Podle průzkumu, který si kabinet nechal udělat, má povědomí o existenci schengenského prostoru 51 procent Čechů, většina ho chápe jako pozitivní vyvrcholení vstupu země do Evropské unie.
Největší obavy má veřejnost v souvislosti s otevřením hranic ze zvýšení bezpečnostních rizik a nelegálního přistěhovalectví.
Logem kampaně bude semafor s třemi zelenými světly. „Semafor, na kterém svítí tři zelená světla, je optimálním symbolem pro volnost pohybu,“ informoval dnes novináře ministr vnitra Ivan Langer. Reklamu na internetu, v televizi, rozhlase a venkovním prostoru doplní slogan „Evropou volnou cestou“.
Langer vytvořil pro přípravu na vstup země do schengenského prostoru na ministerstvu zvláštní tým. Od 1. září začne v testovacích provozu fungovat nový bezpečnostní software.
Za hlavní úkol považuje Langer garanci stávající bezpečnostní situace po otevření dvou tisíc kilometrů hranic. „Musíme garantovat, že se v žádném případě nezhorší bezpečnostní situace. Zhruba 2300 lidí přejde k policii a bude pracovat ve svých příhraničních krajích,“ uvedl.
Autor: čtk