EP spustil kampaň k červnovým volbám

17.03.2009
čtk

Evropský parlament (EP) oficiálně zahájil informační kampaň k červnovým evropským volbám. Cílem kampaně je zvrátit nízkou volební účast. V roce 2004 přišlo necelých 46 procent voličů, což bylo o 17 procent méně než při historicky prvních volbách do EP v roce 1979.

Ve všech členských státech unie půjdou občané k volebním urnám mezi 4. a 7. červnem. Každá země si stanoví přesný termín sama – v České republice proběhnou volby 5. a 6. června.

Podle Huga Bradyho z analytické organizace CER může současná hospodářská krize skutečně zvýšit volební účast. Pokud tato bezprecedentní ekonomická, sociální a politická krize neposílí účast voličů v příštích evropských volbách, pak by se dalo říct, že už ji nenavýší nic, dodal.

Evropský parlament vydá na kampaň celkem 18 milionů eur (477 milionů Kč) – v přepočtu na jednoho voliče jde o zhruba pět eurocentů (1,3 Kč). Kampaň, jíž dala tvář německá reklamní agentura Scholz & Friends, bude politicky neutrální a využije pro propagaci eurovoleb 15 tisíc billboardy, trojrozměrné instalace nebo spoty v televizi a rozhlase. Ty mají podobu zpráv, které by si občané přáli slyšet. Na obrazovkách se objeví během května.

Tiskový atašé EP pro česká média Jan Pátek řekl, že informační kampaň poukazuje na deset konkrétních oblastí. Podle národních zájmů se každé z členských zemí budou prezentovat čtyři. Pro Česko byly vybrány energetické zdroje, paliva a změny klimatu, ochrana spotřebitele a otázka potravin. Od dubna se objeví na billboardech, jichž má být deset v každém regionu.

Během května se má podle Pátka na některém z pražských náměstí objevit takzvaný choice-box, tedy místnost, v níž budou moci lidé vyjádřit na kameru svůj názor na různá témata. Výběr z nahrávek se denně bude objevovat na obrazovkách na venkovní straně choice-boxu a na obrazovkách v Bruselu. Politici budou mít možnost na tato sdělení reagovat. Celkem má být těchto choice-boxů v Evropě 36.

Autor: Euroskop

Sdílet tento příspěvek