Firmy na Expu 2010 jsou zatím spokojené

25.07.2010
čtk

Pozitivně zatím hodnotí svoji účast na světové výstavě Expo 2010 v Číně firmy, které oslovila ČTK. Některé z nich, třeba kolínská společnost Saariense, už zaznamenaly nové obchodní úspěchy. Další možnosti by ale také mohla přinést podnikatelská mise Hospodářské komory. Do Číny odjede patrně v září, předpokládá kancelář starající se o chod českého pavilonu na výstavě. Expo v Šanghaji skončí v říjnu.

Čína je důležitá například pro největší tuzemskou automobilku Škoda, která má nedaleko Šanghaje svůj závod. „Svoji účast vidíme jako pozitivní, možnost prezentování značky Škoda v rámci českého pavilonu na Expu je vždy zajímavá. I rekordní návštěvnost v první den otevření 1. května nás přesvědčila, že to byl krok správným směrem,“ řekl ČTK mluvčí mladoboleslavské Škody Jaroslav Černý.

Rovněž českobudějovický Budvar, který je hlavním partnerem české účasti na výstavě, bere svoji účast jako velkou obchodní příležitost a také efektivní propagaci. Zástupci Budvaru jednají s možnými obchodními partnery a zatím registrují zhruba 200 zájemců. Na uzavření kontraktů se zatím čeká, sdělil ČTK mediální zástupce Budvaru Petr Vorlíček.

„Naši zástupci jednali s importéry z Mongolska, Hongkongu a současně také s importérem z Japonska,“ uvedl Vorlíček. Budvar na asijském trhu už působí. Své pivo vyváží do osmi asijských zemí včetně Číny nebo Japonska. Do Číny dodává od roku 2008. Podle zkušeností z restaurace u českého pavilonu na výstavě dávají Číňané přednost tmavému ležáku.

Výrobce tradiční síťové tašky, firma Saariense, očekává od své účasti na šanghajském Expu mnohonásobné zvýšení výroby. „Napojila se na nás spousta asijských společností, které mají zájem distribuovat naše výrobky na asijském trhu, pomohlo nám to hodně,“ zhodnotil účast na prestižní přehlídce generální ředitel Zdeněk Červinka. Náklady na účast podle něj přesáhly půl milionu korun, chápe je ale jako velkou investici do budoucna. Zástupci firmy už podepsali první smlouvy se zájemci z celé Asie počínaje Japonskem přes Tchaj-wan a Malajsii až po Singapur. Výše objednávek se bude konkretizovat v polovině srpna.

Partnerem prezentace země je česká pobočka banky HSBC. Bankovní dům chce hlavně podpořit českou kulturu, svojí účastí ale také „nostalgicky“ ukazuje svůj návrat ke kořenům, do země svého původu, kde světová banka odstartovala svoji kariéru. Původní společnost byla založena v roce 1865 za účelem financování rostoucího obchodu mezi Čínou a Evropou. Banka se na výstavě prezentovala například seminářem o obchodu mezi ČR a Čínou pro čínské podnikatele.

Půlroční výstava Expo 2010 potrvá do října, je na ní přítomen rekordní počet vystavovatelů (kolem 250). Český pavilon se svými Plody civilizace patří mezi oblíbené, předpokládá se, že do konce výstavy by ho mohlo navštívit kolem sedmi milionů lidí. Česká vláda na kulturní olympiádu národů vyčlenila zhruba půl miliardy korun.

Autor: Euroskop

Sdílet tento příspěvek