Kampaň na „studeného“ Lecha pobouřila Poláky

02.08.2010
čtk

Polské politiky pobouřila reklamní kampaň výrobce velmi rozšířeného piva Lech. Rozhořčili se poté, co se nedaleko místa, na kterém je pohřben tragicky zesnulý prezident Lech Kaczyński, objevil billboard lákající pivaře na „studeného Lecha“.

Žízníte po zážitcích? táže se reklamní poutač umístěný naproti hradu Wawel v Krakově, v jehož areálu byl Kaczyński letos v dubnu pochován po boku králů a velikánů polských dějin. Ačkoli výrobce piva zahájil reklamní kampaň na studeného Lecha více než rok před prezidentovou smrtí, umístění billboardu na dohled od místa jeho posledního odpočinkuvzbudilo vlnu pobouření.

Je to více než nevhodné. Je to skandál, hřímal Ryszard Czarnecki, polský europoslanec za opoziční stranu Právo a spravedlnost, kterou vede bratr bývalého prezidenta Jaroslaw Kaczyński. Kampaň podle Czarneckého překročila únosnou hranici vulgarity a morálního kýče. Výrobce piva Lech se za nevhodné umístění plakátu omluvil. Navíc již skončil pronájem dotyčné reklamní plochy a nevhodný billboard proto zmizí.

Tragická nehoda u západoruského Smolenska šokovala 10. dubna Polsko i celý svět. Při pádu vládního letounu zahynulo kromě Lecha Kaczyńského a jeho ženy 94 lidí včetně mnoha předních politických a armádních představitelů.

Autor: Euroskop

Sdílet tento příspěvek