Pobočka ESC zodpověděla více než tisíc dotazů

12.05.2012
čtk

Česká pobočka Evropského spotřebitelského centra (ESC) loni evidovala rekordních 1088 dotazů a stížností spotřebitelů. Ve srovnání s rokem 2010 jich bylo o 321 více. Uvádí to výroční zpráva České obchodní inspekce. Síť 29 evropských poboček ESC nabízí bezplatnou pomoc při reklamaci výrobků či služeb zakoupených v zemích Evropské unie.

Loňský prudký nárůst počtu případů způsobily především dotazy spotřebitelů na takzvané webové pasti, což jsou podvody páchané pomocí internetových stránek, které slibují různý bezplatný obsah či soutěže. Ve skutečnosti je ale služba zpoplatněna a provozovatelé těchto internetových stránek s odstupem času vymáhají po registrovaných uživatelích peníze. Tyto případy podvodů přitom nemůže ESC přímo pomoci vyřešit, ale podvedeným lidem pouze doporučí další postup.

V roce 2011 odpovědělo české ESC na 685 žádostí o informace a pomáhalo smírnou mimosoudní cestou řešit 403 spotřebitelských sporů a stížností. Spory a stížnosti se loni týkaly hlavně nákupu přes internet, letecké dopravy, ubytovacích služeb či nákupu a pronájmu vozidel. Česká pobočka byla úspěšná ve zhruba 70 procentech oprávněných případů.

Pobočka ESC byla v Česku zřízena na začátku roku 2005. Od roku 2009 centrum nově působí při České obchodní inspekci, do konce roku 2008 fungovalo přímo pod ministerstvem průmyslu a obchodu.

Autor: Euroskop

Sdílet tento příspěvek