09.11.2014
Euroskop
Situace klientů autopůjčoven se lepší
Situace klientů autopůjčoven se lepší
Po upozornění Komise se nejvýznamnější autopůjčovny 28. 10. 2014 zavázaly k dodržování povinnosti nediskriminace. Spotřebitelé by měli mít právo zahájit a dokončit pronájem aut rezervace na jakýchkoliv vnitrostátních webových stránkách společnosti v rámci EU.
Pozadí
Dne 8. 8. 2014 Komise zaslala dopis ředitelům 6 mezinárodních autopůjčoven, ve kterém je požádala, aby ukončili praktiky bránící spotřebitelům v přístupu k nejlepší dostupné ceně na základě jejich bydliště (více v příspěvku „Autopůjčovny mají přestat diskriminovat zákazníky“, Spotřebitelé v září 2014).
Klíčové a sporné body
Tři autopůjčovny (Europcar, Hertz a AVIS) reagovaly na obavy Komise. Znovu potvrdily svůj závazek dodržovat zásadu zákazu diskriminace v rámci jednotného trhu EU a poskytly podrobné vysvětlení jejich cenové politiky. Zavázaly se k následujícímu: (1) nebudou využívat automatické přesměrování po zjištění IP adresy spotřebitele; (2) spotřebiteli nebudou bránit v dokončení on-line rezervace na jakýchkoliv vnitrostátních stránkách dané autopůjčovny v rámci EU. Mohou svobodně nakupovat za nejlepší cenu; (3) autopůjčovny budou diferencovat ceny dle bydliště spotřebitele pouze tehdy, pokud může být rozdíl odůvodněn objektivními důvody.
Odkazy