V4 podpoří cestovní ruch 8,2 miliony Kč

18.02.2016
Euroskop, čtk

Česko, Slovensko, Polsko a Maďarsko vydají letos na společnou podporu cestovního ruchu 302.000 eur (cca 8,2 milionu korun), po podpisu Protokolu o spolupráci zemí V4 pro rok 2016 to uvedla náměstkyně ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.

Podpora se bude týkat propagace a společného zastupování zemí visegrádské čtyřky (V4) především v Asii. Česko přispěje zhruba 30 procenty.

„Uskupení visegrádské čtyřky má smysl pro propagaci ve vzdálenějších zemích, jako jsou Indie, Čína, obecně asijské země. Ale na druhou stranu i USA, Kanada nebo Brazílie. Jižní Amerika obecně začíná být velmi populární. Tyto země ekonomicky rostou a tím se zvyšuje zájem o cestovní ruch. Proto prioritně cílíme na tyto vzdálenější trhy,“ řekla Dostálová.

Cílí se mj. na ruskou klientelu

„Velkým potenciálem pro spolupráci je právě vrátit do našich zemí ruskou klientelu. Loni se nám ji podařilo nahradit asijskými trhy, ale do budoucna bychom o ni určitě neradi přišli,“ dodala Dostálová.

„Ve velkých ruských městech chceme uspořádat propagační kampaně. Kromě toho se představíme na nových trzích, které mají potenciál ruské turisty částečně kompenzovat. Například v ázerbájdžánském Baku,“ doplnila vedoucí oddělení managementu zdrojových trhů CzechTourismu Klára Vysloužilová.

Dostálová: V4 se bude prezentovat na veletrzích

Loni vydaly země V4 na společnou propagaci cestovního ruchu 346.000 eur. Podle Dostálové není cílem rozpočet každoročně navyšovat.

„Loni byl vyšší kvůli zavádění značky Discover Central Europe. Teď na sebe chceme upozornit propagací například na významných veletrzích cestovního ruchu v zahraničí a společným zastoupením v jednotlivých zemích. Chceme využívat také online nástroje,“ řekla Dostálová.

2015: Do ČR přijelo méně Rusů, Číňanů naopak přibylo

Minulý rok se v Česku počet ubytovaných hostů meziročně zvýšil o 10,2 procenta. Turistů z USA bylo o 14,9 procenta více, z Číny o 35,3 procenta. Počet ruských turistů naopak o 37,4 procenta klesl.

Spolupráci na podporu cestovního ruchu zahájily visegrádské země v roce 2003. Kampaň je zaměřena na tradiční i nová témata. Jde například o středoevropská města, kulturu a historii, památky UNESCO, lázeňství, zdravotní turismus, gastronomii a zážitkovou nebo luxusní dovolenou.

Autor: Euroskop

Sdílet tento příspěvek