Airbnb se zavázala splnit podmínky EU pro ochranu spotřebitelů

Společnost Airbnb zprostředkující pronájem ubytování se minulý týden zavázala, že dosáhne souladu s požadavky Evropské komise a spotřebitelských úřadů EU. Učinila tak v souvislosti s výzvou Komise a dalších úřadů z července tohoto roku, aby provedla nezbytné změny svých podmínek a zlepšila zobrazování svých cen.

 

 

Tyto změny se firma zavázala provést na svých webových stránkách u všech jazykových verzí v EU do konce roku 2018.

Věra Jourová, evropská komisařka pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost žen a mužů, krok společnosti ocenil a k jejímu rozhodnutí uvedla: „Vítám skutečnost, že Airbnb je ochotna učinit nezbytné změny, aby zajistila úplnou transparentnost a spotřebitelé přesně věděli, za co platí.“

 

Netransparentní ceny

 

Airbnb se zavázala, že bude, oproti současné praxi, uvádět celkovou cenu rezervace, včetně dalších poplatků, například poplatků za služby a úklid.

Dále se zavázala, že pokud není možné stanovit konečnou cenu předem, bude spotřebitele jasně informovat o případných dodatečných poplatcích. Další závazek této společnosti spočíval v tom, že bude zřetelně uvádět, zda ubytování nabízí soukromý, nebo profesionální hostitel, jelikož se podle toho mohou lišit pravidla pro ochranu spotřebitele.

 

Airbnb - sdílená ekonomika
Airbnb by od konce roku měla uvádět celkovou cenu rezervace, včetně poplatků za úklid či rezervaci. Zdroj: Pixabay.com

 

Podmínky v souladu s pravidly EU

 

Airbnb přislíbila, že ve svých smluvních podmínkách provede řadu změn tak, aby byly v souladu s pravidly EU pro ochranu spotřebitele. Po úpravách z nich vyplyne, že spotřebitelé budou moci využít všech dostupných opravných prostředků, a zejména svého práva na žalobu hostitele v případě osobní újmy nebo jiné škody. 

Společnost bude dále spotřebitele jasně informovat o jejich právu podat žalobu proti Airbnb u soudů země, v níž mají bydliště. Firma také bude do boudocna muset zákazníky informovat, pokud se rozhodne ukončit smlouvu nebo odstranit obsah, a oprávní je k podání opravného prostředku a k případnému získání náhrady škody.

 

Krok Airbnb jako reakce na výzvu Komise

 

V polovině července Evropská komise společně s úřady na ochranu spotřebitele zemí EU vyzvala firmu Airbnb, aby do konce prázdnin přišla s konkrétními kroky, jak uvede své smluvní podmínky do souladu se spotřebitelskou legislativou Unie.

Současné smluvní podmínky totiž vedle sporného informování o cenách mají i kontroverzní ustanovení, ve kterých se spotřebitel vzdává některých práv, na která má v unii nárok.

Ve výsledku by tak po provedení změn měli unijní spotřebitelé být lépe informováni a jejich spotřebitelská práva lépe chráněna.

 Autor: Euroskop

Sdílet tento příspěvek

Další aktuality