03.08.2021
Euroskop, čtk
Evropská komise zahájila hloubkové vyšetřování plánu americké internetové společnosti Facebook na převzetí startupu Kustomer, který působí v oblasti softwaru pro řízení vztahů se zákazníky. Důvodem jsou obavy, že transakce omezí hospodářskou soutěž a povede k dalšímu posílení pozice firmy Facebook na trhu s internetovou reklamou.
Facebook ohlásil dohodu o převzetí Kustomeru loni v listopadu. Hodnotu transakce sice nezveřejnil, podle tehdejších informací listu The Wall Street Journal by se nicméně měla pohybovat kolem jedné miliardy dolarů (zhruba 21,4 miliardy Kč).
Kustomer nabízí software, který pomáhá podnikům při internetové komunikaci se zákazníky. Facebook se prostřednictvím rozšiřování nástrojů pro interakci podniků s klienty snaží zvýšit příjmy ze svých komunikačních aplikací WhatsApp a Messenger, upozornila agentura AP.
Panuje obava, že Facebook data využije k cílené reklamě
Evropská komise se mimo jiné obává, že Facebook bude moci využívat data Kustomeru o zákaznících ke zlepšování svých služeb v oblasti cílené reklamy. To by Facebooku poskytlo výhodu vůči konkurentům, napsala agentura Reuters.
„Cílem našeho vyšetřování je zajistit, že tato transakce nepoškodí podniky ani spotřebitele a že jakákoliv data, ke kterým Facebook získá přístup, nenaruší hospodářskou soutěž,“ uvedla místopředsedkyně Evropské komise Margrethe Vestagerová, která má dodržování pravidel hospodářské soutěže na starosti.
Společnost Facebook slíbila, že bude při vyšetřování plně spolupracovat. Uvedla rovněž, že podle jejího názoru plánovaná transakce hospodářskou soutěž podpoří a přinese podnikům i spotřebitelům další inovace v oblasti softwaru pro řízení vztahů se zákazníky.
Autor: Euroskop