Letošní mezinárodní autosalon v Paříži se nese ve znamení souboje mezi evropskými a čínskými výrobci. Evropské automobilky, které se nyní potýkají s problémy, potřebují prokázat, že stále zůstávají ve hře, zatímco čínští konkurenti se snaží prorazit na evropském trhu. Pařížský autosalon, který je největší v Evropě, dnes bude otevřen pouze pro zástupce tisku, veřejnost bude moci výstavu navštívit od úterý do neděle.
„Je to Čína proti Evropě a toto je ring, ve kterém se hodlají utkat,“ uvedl analytik Phil Dunne z poradenské společnosti Stax. „Evropané říkají, že toto je jejich teritorium, a Číňané přicházejí prosadit své nároky,“ dodal podle agentury Reuters.
Na pařížském autosalonu, který se koná každé dva roky, letos představí své nejnovější modely devět čínských značek, včetně firem BYD a Leapmotor. To je stejný počet jako v roce 2022, kdy čínské automobilky tvořily téměř polovinu značek na autosalonu. Letos je však jejich podíl jen zhruba pětinový. Je to důsledek mnohem větší účasti evropských automobilek, které tak signalizují odhodlání hájit své pozice na domácím trhu, píše Reuters.
Pařížský autosalon se koná v době, kdy se Evropská unie chystá uvalit dodatečná cla až 35,3 procenta na dovoz elektromobilů z Číny. Evropská komise (EK) jako exekutivní orgán EU plány na zavedení cel zdůvodňuje tím, že Peking výrobu elektromobilů nedovoleně subvencuje.
Zdroj: ČTK
Foto: Stockcake