26.03.2015
čtk
Evropská komise slíbila zlepšování přístupu spotřebitelů a podniků k digitálnímu zboží a službám a rozvíjení digitální sítě s cílem vytvořit jednotný digitální trh. Zahájila tak přípravu strategie evropského digitálního trhu, která by měla vzniknout v květnu. Uvedlo to tiskové středisko Evropské komise (EK).
Mezi osmi členy komise, kteří se digitálním trhem v Evropské unii nyní zabývají, je podle dokumentu EK i eurokomisařka pro spravedlnost, ochranu spotřebitelů a rovnost mužů a žen Věra Jourová.
Počítačové technologie se v EU staly součástí každodenního života od studia, přes sledování filmů, komunikaci a nakupování po lékařské konzultace. Obyvatelé a podniky však při jejich využívání narážejí na mnohé překážky, například územní omezení či malou propojenost digitálních služeb, především se zahraničím. Cílem EK je zlepšit situaci a vytvořit jednotný digitální trh.
„Evropa nebude s to být v čele digitální revoluce, pokud bude vedle sebe dále působit 28 rozličných úprav v oblasti telekomunikačních služeb, autorských práv, počítačové bezpečnosti či ochraně údajů. Potřebujeme evropský trh, který umožní, aby se rozvíjely nové ekonomické modely, dobře fungovaly mladé rychle rostoucí firmy a průmysl těžil z možností internetu. Ovšem digitální kompetence jsou také otázkou osobního zapojení, v práci nebo zábavě,“ vysvětlil eurokomisař pro digitální ekonomiku Günther Oettinger.
Autor: Euroskop, čtk