31.07.2006
O nové podobě evropské legislativy týkající se růstu evropského trhu s digitálním obsahem dostupným online začala v pátek jednat Evropská komise.
Mezi digitální obsah trhu v tomto případě patří filmy, hudba nebo počítačové hry.
Evropská komise se domnívá, že v rozvoji sektoru informačních komunikačních technologií může právě online obsah, proto je cílem současných konzultací vytvoření skutečného jednotného trhu.
V rámci iniciativy pro vznik jednotného trhu s online obsahem, která vznikla již v roce 2005, je cíl povzbudit rozvoj trhů s mediálním obsahem prostřednictvím lepší ochrany autorských práv, udílením licencí a podporou oprávněného používání obsahu.
Podle komisařky pro informační společnost a média Viviane Redingové je poskytování digitálního obsahu prostřednictvím Internetu možností, jak rozšířit evropskou kulturu, stejně tak je to příležitost pro samotného tvůrce, aby rozšířil své vlastní trhy. Zásadou pro správné fungování trhu je však podle Redingové snadný přístup k digitálnímu obsahu a jeho bezpečná distribuce. Komisařka očekává, že konzultace „napomůže identifikovat zbývající překážky celoevropskému soutěžnímu prostředí, s kterými si EU musí poradit“.
Evropská komise vyzývá firmy v odvětví, spotřebitelská sdružení, regulační úřady a další zainteresované strany, aby se k problematice podpory trhu s online obsahem vyjádřili do 13. října 2006.
Autor: mab-iHNed,Euractiv