Vytlačí zákony o emisích z Evropy automobily s dieselovým pohonem?

03.10.2006
Podle automobilových výrobců dosáhl prodej „dieselů“ v Evropě pravděpodobně vrcholu. Neobávají se však, že by se tyto vozy neuplatnily jinde ve světě.

Podle zahraničního zdroje dosáhl prodej automobilů s dieselovým pohonem v Evropě zřejmě vrcholu. Proč? Jako odpověď se uvádějí zákony o emisích, které zvyšují cenu těchto vozů. Automobiloví výrobci se však neobávají toho, že by „diesely“ nenašly uplatnění jinde ve světě.


I když naftové motory pohánějí zhruba polovinu nových aut v Evropě, přičemž v roce 2000 jich bylo kolem 32 procent, diesely se především kvůli jejich ceně a nákladům na splnění nových emisních standardů prodávají na evropském kontinentu stále méně, informoval viceprezident General Motors v Evropě Roger Johansson. Automobily s naftovým motorem jsou dražší než auta s pohonem na benzín (v průměru stojí o 2 000 euro více než benzínové modely), obvykle však mají nižší spotřebu pohonných hmot.


Ceny nových vozů v Evropě však rostou, stejně tak jako výrobní náklady automobilek, které investují do nových technologií. Ty by měly pomoci dosáhnout přísnějších emisních limitů pro naftové motory, které produkují vyšší úroveň znečištění oxidy dusíku NOx a skleníkových plynů, než motory benzínové.


Podle Dana Morrise z Mazda Motor Corp. si však dieselové motory díky své úspornosti i vyššímu výkonu najdou místo na dalších trzích s automobily. „Myslím si, že trh s diesely může růst v celosvětovém měřítku,“ řekl Morris agentuře Reuters na právě probíhajícím autosalónu v Paříži.


Podle odhadů marketingové a informační firmy J. D. Power and Associates by počet automobilů poháněných dieselovým motorem měl během následujících deseti let vzrůst z 15 milionů kusů prodaných v roce 2005 na 29 milionů v roce 2015.

Autor: mab-iHNed,EcoMonitor

Sdílet tento příspěvek