Přes 300 českých turistů uvízlo na letištích v Burgasu a Brně

29.07.2010
čtk

Asi 300 českých turistů kvůli poruše charterového letadla tuzemské letecké společnosti Central Charter Airlines nemohlo odletět z Brna do bulharského Burgasu a z Burgasu zpět do České republiky. Stovka z nich musela trávit noc na letišti v Burgasu, ostatní přenocovali v hotelu, který jim zajistily cestovní kanceláře. Dnes o tom informoval mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří Tomio Okamura.

Podle Okamury se už letecké společnosti podařilo sehnat dvě náhradní letadla. Máme potvrzeno, že rekreanti odletí z Burgasu v 11:00 tamního času, řekl ČTK Okamura. Druhé letadlo prý odstartuje z Brna směr Burgas ve 13:20 a poslední zpožděná skupina turistů odletí z Burgasu do Ostravy v 16:40 bulharského času. Na každý ze zmíněných tří letů připadá zhruba stovka turistů, první měli letět z Burgasu ve středu večer.

Všichni turisté jsou cestovními kancelářemi informováni a je jim zajištěno občerstvení či ubytování, uvedl Okamura. Více než 100 turistů, kteří měli letět prvním letem Burgas – Brno, mají podle něj zajištěno občerstvení na letišti v Burgasu. Tito klienti museli bohužel strávit noc na letišti, jelikož letecká společnost oznámila cestovním kancelářím poruchu až v okamžiku, kdy již byli klienti odbaveni v odbavovacím prostoru, dodal.

Pokud jde o více než 100 turistů, kteří čekají v Brně, těm cestovní kancelář zajistila ubytování v brněnském čtyřhvězdičkovém hotelu takže nemuseli čekat na letišti. Podle ředitele Letiště Brno Tomáše Plačka byli poté, co se v 01:00 v noci ukázalo, že náhradní let se tutéž noc neuskuteční, převezeni do hotelu. Část se jich vrátila čekat domů. Klienti třetího postiženého letu z Burgasu do Ostravy měli od své cestovní kanceláře na uplynulou noc také zajištěno ubytování v Burgasu. Ani oni tedy nemuseli čekat na letišti.

Okamura připomněl, že na základě nařízení EU o společných právech v letecké přepravě je zpoždění či zrušení letu vždy odpovědností letecké společnosti, nikoliv cestovní kanceláře, a to i v případě leteckého zájezdu s cestovní kanceláří. Letecká společnost je tak povinna v tomto případě zajistit klientům přiměřenou stravu a v případě čekání přes noc také ubytování včetně dopravy do/z ubytovacího zařízení, uvedl.

Ředitel ostravské letecké společnosti Central Charter Airlines Lubomír Vavroš řekl ČTK, že problémy na letadle objevili těsně před odletem z Burgasu. Firma je připravena cestující za vzniklé problémy odškodnit. Při běžné meziletové prohlídce objevili závadu na letadle, proto ho museli odstavit. Protože to bylo večer, nebyla možná nějaká rychlá akce, co se týká zajištění techniků. Proto jsme museli volit přepravu náhradními letadly. Bohužel se to týkalo vzdáleného letiště v Burgasu, uvedl.

Autor: Euroskop

Sdílet tento příspěvek