20.10.2010
Euroskop
„Dokončení dálnice posílí hospodářský význam regionu a také životní prostředí. Dnes už dokážeme přesně vyčíslit, jak velké finanční ztráty a kolik ztracených lidských životů každý rok nedokončené stavby stojí. Proto bychom chtěli znát závazný termín, kdy bude dálnice dostavěna, řekla Vaňhová.
Letošní studie Českého vysokého učení technického (ČVUT) uvádí, že kraj kvůli nedokončené dálnici každý rok tratí 677 milionů korun, dochází i k řadě smrtelných nehod. Zvýšenému hluku a zplodinám z projíždějících aut v Ústeckém kraji vystaveno přes 36.000 obyvatel.
Dostavba v roce 2014
Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Gustava Slámečky nejsou v současné době problémem dostavby peníze, ale neukončená územní rozhodnutí. Slámečka považuje za reálné dokončení stavby v roce 2014.
Dálnice D8 vede z Prahy ve směru na Drážďany. Staví se od roku 1990, v současné době zbývá dostavba úseku Lovosice-Řehlovice o délce 16 km, který vede přes CHKO České Středohoří. D8, která po dostavbě bude měřit 94 km, je součástí IV. panevropského dopravního koridoru a evropské silnice E55 vedoucí z tureckého Istanbulu přes Bulharsko, Maďarsko, Slovensko a Česko až do Berlína.
Autor: Euroskop